Artikeln publicerades 2 oktober 2024

Dags att beställa fritidskort

Nu får ännu fler möjlighet att beställa jul- och sommarlovskort. Sista dag att beställa kortet är 6 november.

Nu utökar vi åldersgränsen för de subventionerade jul- och sommarlovskorten, även kallat fritidskort. Alla skolungdomar på högstadiet och gymnasiet som är folkbokförda i kommunen har möjlighet att beställa. Sista dag att beställa är 6 november.

Kortet kostar 300 kr och gäller per läsår. Kortet gäller jullovet 2024-2025 och sommarlovet 2025 (1 juni-31 augusti). Under dessa lovperioder kan du använda kortet måndag till söndag, under hela dygnet (kl.00.00-24.00) och i zonerna A, B och C.

Går du i klass 7-9 eller årskurs 1-3 på gymnasiet kan du köpa det subventionerade kortet. Det gäller även elever som går i skolan i andra kommuner än Vara.

Du beställer via e-tjänst för jul- och sommarlovskort Länk till annan webbplats.