Om skolan

• Om Lagmansgymnasiet

Lagmansgymnasiet har den stora skolans möjligheter och den lilla skolans trygghet. Här får du veta mer om vår skola.

• Läsårstider

Här kan du se läsårstiderna för Lagmansgymnasiet läsåret 2023-2024.

• Idrottsprofil/idrottsutbildning

På Lagmansgymnasiet har du möjlighet att utöva fotboll eller ishockey samtidigt som du läser på något av våra program. Ta reda på mer här.

• Elevresor

Här kan du läsa vad som gäller för skolskjuts på gymnasiet.

• Lagmans bibliotek

Här får du veta mer om vårt bibliotek och vem du vänder dig till om du har frågor eller synpunkter.

• Maten på Lagman

Välkommen till vår matsal! Här kan du läsa om vår mat och vad vi serverar idag.

• Teknikcollege

Studerar du på teknikprogrammet eller industritekniska programmet deltar du i Teknikcollege. Här får du veta mer om Teknikcollege.

• Inackorderingstillägg

Du som studerar i en kommunal gymnasieskola på annan ort eller har lång resväg kan ansöka om inackorderingstillägg.

• Erasmus+

Vill du delta i internationella utbytesaktiviteter? Genom Erasmus+ får både elever och personal på Lagmansgymnasiet möjlighet att lära sig av, och tillsammans med andra, runt om i Europa.